Mitul androginului



Pana acum cateva zile nu aveam idee despre acest mit[shame on me]. L-am aflat intamplator cautand diverse pe net. Urmatorul lucru pe care am hotarat sa il fac a fost sa imi impart parerea cu voi...
Daca nu stiati, mitul a fost conceput de catre Platon in urma cu 2000 si ceva de ani. Povestea suna cam asa: La inceputul lumii, Zeii au creat un singur tip de oameni care se numea androgin. Acesta era compus din doua trupuri, barbat-femeie,barbat-barbat sau femeie-femeie, unite spate in spate.

Fiind foarte puternici, ei s-au hotarat sa de-a navala in Olimp si sa ii goneasca pe zei, luandu-le locul. Cum Zeus era atotstiutor a aflat de planul lor si cu un fulger a despartit in doua corpul androginului si jumatatile au fost imprastiate in toata lumea.
Dupa o vreme, simtind lipsa unul celuilalt, jumatatile au inceput sa se caute. Cautarea lor continua si astazi... Tema acestui mit : iubirea dintre persoane de sex opus sau persoane de acelasi sex!!!

Poate ca asa e, poate ca Platon a reusit sa afle ce e iubire... e o posibila explicatie a faptului ca oamenii cauta cu atata inflacarare nevoie de a se lega de alti oameni chiar si numai din punct de vedere sexual.

Oare este o farama de adevar in acest mit?

UPTADE: Am mai postat si un clip foarte interesant cu o animatie a acestui mit. Multumiri Cip !

2 comentarii:

http://www.youtube.com/watch?v=-YO9FpWX57E
Un cantec super cu animatie, despre acest mit, dintr-un musical de exceptie.
Hedwig and the angry inch - the origin of love

 

Cu sau fara mit, cred ca fiecare avem aceasta sete de a gasi perechea potrivita, persoana langa care sa nu mai simti nevoia de nimic altceva.
Pana la proba contrarie, eu cred ca exista o singura iubire suprema. Restul sunt doar "impresii" sau accesorii care suplinesc implinirea...

Interesanta postare, nici eu nu stiam de acest mit pana de curand :D

 

Trimiteți un comentariu

 
online counter